mentos5675 -

Spørsmålsrunde

Hei!

Jeg tenkte å ha sånn spørsmålsrunse, så spørr ivei :)

Litt om Riga!

Jeg hadde ikke tid til å blogge mens jeg var i Riga, så jeg tenkte å oppsummere det nå.

Vi dro til Riga på mandagen, stod opp sykt tidlig, men det gikk greit! Når vi kom frem til flyplassen fortet vi oss å sjekke inn for å få være på tax free'n lengere. Det var nett på flye så flyturen gikk jo ganske fort. Når vi var framme i Riga så måtte vi stille klokken en time tilbake, hotelle var hell ok og hotelle var rosa utvendig å det var jo et pluss. Vi fikk nøkkeln til romme med em gang vi kom, skiftet klær å deretter drop vi på shopping og brukte om nesten alle pengen våre. Fant oss en god restaurant som vi spiste på resten av uken.

Tirsdagen brukte vi opp resten av pengen, på klær og mat. Mest klær sefølgelig! Kjøpte noen gaver!

Onsdagen ble det litt påfyll på kontoen. Vi ble med mamma og pappa for å se på noen kjent i Riga, sånn som skulpturer ogsånne ting! Å etter de dro vi for å spise.

Torsdagen så brukte vi opp aller siste pengen på shopping, ikke mye å shoppe for men det var litt og mat.

Fredagen stod vi opp tidlig, spiste frokost før vi dro. Var ganske kjipt å dra fra Riga, når vi kom til Trondheim tok vi bussen til togstasjon å var der til vi skulle gå te båten. Når vi kom te Hitra måtte jeg ta bussen hjem, bussen var nesten full. Det var godt å komme hjem fordi jeg var hjemme alene.

Savner Riga, må tilbake!

Jeg har syyyykt heis skrekk, og så skull vi te skybar og da måtte vi ta heisen opp 26 etasjer. Jeg satt meg ned i heisen å gråt, haha! Aldri igjen.

Isen der var ikke god!

I'm back!

Hei!

Nå har jeg ikke blogger på en stund, har ikke giddet! Men nå skal jeg begynne å bli flinkere. Helgen så har jeg vært på fest og hadt besøk. På fredagen var Amalie her hun sov over til lørdagen dro ganske tidlig. I går var Kristina, Marie og Birgitte her vi fikset oss til festen. Det var utrolig gøy, litt kjipt av vi dro fra festen med en gang. Kristina og Marie sov over og vi bestemte oss får å dra til Riga i høstferien, ååå gleder meg sånn!

Home sweet home!

I går kveld kom jeg hjem, etter 3 fantastiske uker i Marmaris! Har ikke blitt noe brunere, men det har ikke noe å si. Vi var 23 stykker som reiste til Marmaris, første uken var den artigste uken, vi leide oss en båt får å dra på båttur. Var kjempe gøy, ble veldig solbrent, men det hadde ikke noe å si! Hadde gruet meg til vi skulle være så mange, men det var ikke noe å grue seg til. Når første uken var ferdig dro det mange og det var utrolig trist :(
Ble ikke det samme uten de som dro!

Andre uken var jeg og Terese mest inne vi gidde ikke å gå på stranden eller ligge atmed bassenget. Vi var litt på shopping med støstren til Terese og venninen hennes og tremeningene mine. Brukte mye penger! Kjøpte meg noen deksler, topper, en bukse, og noe småtterier. Det var utrolig trist at de skulle dra også!

Siste uken ble veldig rolig, gjor egentlig ikke så veldig mye! Akkurat i de siste dagene ble vi kjent med mange nye folk. Utrolig trist å forlate Marmaris og alle folkene, gleder meg bare til jeg skal tilbake neste år. Håper å få være i 4 uker da!

Reiste i dette!

Herligste folkene!

Jeg og Terese dro til nabo hotelle fordi vi kjente noen som jobbet der :)

Møtte selvfølgelig innom favorittbutikken

Klippet håre!

Bytur

Hei! I dag kjørte vi inn til Trondheim, dro rett til Eljkøp for å se på mobil, men de hadde den ikke der. Etter det dro vi til Siba, for å se på mobil der og de hadde en iPhone 5 i hvit. Så jeg kjøpte den! Også dro vi hjem til mormor for å spise.

Hellig søndag!

Hei! I går var Mira til meg, vi hadde pretty little liars maraton. Eller vi skulle ha det, men vi lagde pannekaker isted synes de ble gode. Vi fikk ikke på PLL på tv'en opp så vi så en film istede, husker ikke hva den heter. I dag så er det søndag og jeg synes søndagen skal være hellige. Alltså da skal man ikke gjøre noe, men det er ikke alle i huset enig om. Jeg måtte være med mamma til Fillan fordi hun skulle hente noe på jobb, men nå skal jeg slappe av å se på pretty little liars.

Sverige!

Hei!

I dag startet jeg dagen med å ta skolebussen til fillan for så og sette meg på bussen med hele trinnet for det var jo i dag vi skulle dra til sverige på klassetur. Bussturen tok ca 5 timer og vi stoppet 3 ganger. Siste gangen stoppet vi for å spise lunsj å da fikk vi servert spagetthi da vi kom til hotellet fant vi oss først godt til rette og etter det gikk vi til kjøpesenteret og det tok ca 30 min å gå. Vi tok heldighvis bussen tilbake til hotellet og det tok ca 5 min. Da vi kom tilbake til hotellet igjenn skulle vi spise middag og da fikk vi også servert spagetthi. Etter det skulle vi ta bussen tilbake til kjøpesenteret men da vi kom dit viste det seg at alle butikkene var stengt utenom matbutikkene. Nå har vi bare slappet av og skal sikkert se en film eller noe senere.
Det vi skal gjøre i morgen forteller jeg dere da :) Så da håper jeg dere har en fin dag videre.

Lenge siden!

Hei!

Nå er det veeeldig lenge siden jeg har blogget, men jeg trengte en pause fra bloggen. I dag fikk jeg vite hva jeg kom opp i nuntlig eksamen, og jeg kom opp i RLE. Det var det jeg håpet på, var livredd får å kommr opp i matte. Men nå skal jeg spille sims 3. På mandagen så drar jeg og klassen på klassetur til Sverige, gleeeeder med noe syyyykt.

Konfiremasjon

PS: dette innlegget skulle ha vært publisert i går.

I går så dro jeg, Stian, Frida og pappa på tivoli, herreguuuuud jeg var helti 100. Pappa kjøpte en blokk med 10 biletter, brukte flere enn jeg hadde fordi Stian klarte ikke å bruke opp alle sine billetter så jeg fikk fra han.
I dag så skal jeg i konfiremasjon til tremeningen Terese. Det blir sikkert kosligt.